English Learning for Management and Business

منابع و مطالب مرتبط با یادگیری زبان اینگلیسی ویژه ی مدیریت و بازرگانی

English Learning for Management and Business

منابع و مطالب مرتبط با یادگیری زبان اینگلیسی ویژه ی مدیریت و بازرگانی

پنج اشتباه رایج در یادگیری زبان انگلیسی

راستش خودم هم نمی دونم اینها واقعا اشتباه هستند یا نه ولی دوست دارم تکلیفم با این مواردی که خوندم روشن بشه. پس اگر نظری دارید لطفا بنویسید.





هر اتفاقی که برای ما می افتد به نفع ماست.

***

Everything that happen to us is for the benefit of us

۱-تمرکز بر گرامر و قواعد دستوری

این بزرگترین ورایج ترین و بدترین مشکل است . تحقیقات نشان می دهد که خواندن گرامر در حقیقت توانایی تکلم انگلیسی را مختل نموده و به آن آسیب می رساند. چرا؟ ساده است زیرا گرامر انگلیسی به حدی پیچیده است که نمی توان آن را حفظ نموده و بر اساس قاعده از آن استفاده کرد.. و مکالمه انگلیسی خیلی سریع تر از آن است که بتوان به گرامر در حین صحبت کردن فکر کرد.
شما هنگام صحبت کردن فرصت کافی برای فکر کردن و به یاد آوردن صدها و هزاران قواعد دستوری ندارید، که دستور درست را انتخاب کرده و سپس از آن استفاده کنید.
نیمه چپ منطق گرای ذهن نمی تواند این کار را انجام دهد. شما باید با شهود خود و به صورت ناخودآگاه گرامر را یاد بگیرید، درست مانند کودکان. و این کار را می توانید با گوش دادن مکالماتی با گرامر صحیح به تعداد دفعات زیاد انجام دهید و این گونه ذهن شما به تدریج و خودکار یاد می گیرد که از قواعد دستوری گرامر به درستی استفاده کند.
۲- تلاش برای صحبت کردن
هم دانش آموزان و هم آموزگاران اصرار دارند قبل از آنکه زبان آموز آمادگی صحبت کردن را به طور کامل داشته باشد، صحبت کند. نتیجه آن است که اغلب زبان آموزان به کندی انگلیسی صحبت می کنند و تسلط لازم را در حین صحبت کردن از دست می دهند. تنها زمانی صحبت کنید که آماده صحبت کردن هستید، یعنی زمانی که این اتفاق به صورت طبیعی و به سادگی رخ دهد مانند فارسی صحبت کردن. فراموش نکنید که صحبت کردن فرآیندی خودکار است بدون نیاز به فکر کردن و تلاش! هرگز به زور و تلاش صحبت نکنید، تحقیقات نشان می دهد که این کار اثرات منفی در صحبت کردن شما به جای خواهد گذاشت.
۳- فقط کتاب های درسی رسمی را یاد گرفتن
متاسفانه ، اکثر زبان آموزان تنها انگلیسی خشک و رسمی که در کتاب های درسی و مدارس و موسسات یافت می شوند را مطالعه می کنند. مسئله اینجاست که که اکثر بومی زبان ها در اکثر شرایط از این نوع انگلیسی استفاده نمی کنند.
بومی زبان ها هنگامی که با دوستان، فامیل، همکاران و بومی زبان های دیگر صحبت می کنند از انگلیسی غیر جدی استفاده می کنند که پر از اصلاحات، ضرب المثل ها و واژه های عامیانه است. برای برقراری ارتباط با بومیان ، شما نباید تنها به کتاب های درسی تکیه کنید.. شما باید انگلیسی عامیانه را یاد بگیرید.
تمرکز برروی تصحیح اشتباهات
زبان آموزان و مدرسین اغلب بر اشتباهات تمرکز دارند. آنها مدام نگران اشتباهات هستند. اشتباهات را تصحیح می کنند. در مورد اشتباهات عصبی و پریشان می شوند. سعی می کنند کاملاً بدون عیب و خطا صحبت کنند. هیچ کس، به هیچ عنوان، کامل نیست. بومی زبان ها هم مدام اشتباه می کنند. شما هم همین طور! به جای تمرکز بر خطاها و جنبه منفی، به خود ارتباط و صحبت کردن تمرکز کنید.
هدف شما “بی عیب” حرف زدن نیست، هدف شما تبادل ایده ها و نظرات، اطلاعات و احساسات به یک شیوه واضح و قابل فهم است. بر ارتباطات تمرکز کنید، بر جنبه های مثبت تمرکز کنید. به این طریق به تدریج زمان اشتباهات خود را اصلاح خواهید کرد.
۵- اتکا بر موسسات آموزشی
اکثر زبان آموزان کاملاً به موسسات زبان متکی هستند. آنها فکر می کنند که مدرس و موسسه مسئول موفقیت آنها هستند. اما شما به عنوان یادگیرندگان زبان انگلیسی همیشه مسئول موفقیت خودتان هستید. یک مدرس خوب می تواند به شما کمک کند، اما در نهایت شما مسئول یادگیری خودتان هستید.
شما باید (وبلاگ)درس ها و مقالاتی را بیابید که موثر اند. باید هر روز به زبان گوش داده و هر روز مطالعه انگلیسی داشته باشید. باید احساسات خود را کنترل نموده و پرانرژی و محرک باقی بمانید. باید مثبت و مثبت اندیش باشید. هیچ معلمی نمی تواند شما را وادار به یادگیری کند. و این تنها به عهده خودتان است!
در حالی که این اشتباهات خیلی رایج هستند، خوشبختانه شما قادر به برطرف کردن آنها می باشید. زمانی که دیگر این اشتباهات را تکرار نکنید، شیوه یادگیری انگلیسی تان به کلی متحول خواهد شد. سریع تر یاد خواهید گرفت. مکالمه شما بهتر می شود و از یادگیری انگلیسی لذت خواهید برد.

http://www.ulcforum.com/showthread.php?t=8603
نظرات 2 + ارسال نظر
مجتبی ثاقب دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:22 ق.ظ

با سلام . مطالب جالبی بود . غالبا اکثر افراد در یاد گیری زبان همین اشتباهات را تکرار و بر آن تاکید می ورزند . امام متاسفانه در کشور ما به همیت مطالب تاکید می شود و باید فرهنگ سازی نمود

این اشتباهات ممکن است هر جا یا در مورد چیز های متفاوتی پیش بیاد.به نظر من انچه که مهمه اینه که ما اونها می شناسیم
و حالا دیگه مرتکب انها نمی شیم و من مطمئنم کسی که واقعا به دنبال انجام کار درست باشه اول اشتباهات و تجربه های دیگران را می شناسه بعد میره سراغ انجام یه کار جدید.
برای نظر چالشی تون متشکرم
لطفا هر کس با حرف من موافق نیست برام بنویسه.

عبدی پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ

جالب بود.استفادها بردیم
ممنون

خواهش می کنم
این جمله ای را استفاده کردین(استفادها بردیم)شما هم مثل بقیه دوستان از اقای صفایی وام گرفتین؟
اگر می بینیدشون بگین گاهی یاد دوستان قدیمی هم بکنند. و بهشون سلام ما را برسونید ما که به لطف این جملات خاصشون هنوز به یاد ایشون هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد